ficus ginseng marketowy - szkodniki |
Autor |
Wiadomość |
stiuli
|
Wysłany: 2012-07-03, 09:59 ficus ginseng marketowy - szkodniki
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem bardzo początkującym (po tym jak moja ostatnia przygoda z bonsaj zakończyła się tragedią miałem 6 letnią przerwę) osobnikiem dlatego proszę o wszelką pomoc. Wczoraj stałem się posiadaczem przecenionego drzewka z castoramy (mam jakąś słabość do porzuconych zwierzaków i roślin). Drzewko jakby się można spodziewać jest chore. Zauważyłem wełniane ślady, przyciemniałe liście i potem małe robaczki (niestety zacząłem się przyglądać dopiero w domu) wychodzące z niektórych łodyg (starałem się zrobić zdjęcie robala ale nie za bardzo wyszło). Spodziewam się że to wełnowiec ale nie wiem czy tylko. Mam też inne roślinki w domu i boję się epidemii. Poradźcie mi jak lub czy jest sens walczyć.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez stiuli 2012-07-03, 10:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
stiuli
|
Wysłany: 2012-07-03, 10:07
|
|
|
Nikt nie pomoże? |
Ostatnio zmieniony przez stiuli 2012-07-03, 20:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mirek Drabent
Pomógł: 16 razy Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2010 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-07-03, 22:05
|
|
|
Usuń (obetnij) zaatakowane liście i gałęzie-zastosuj standardowy oprysk na wełnowce np.Mospilan lub Actellic 50 EC albo przemyj roztworem wody i alkoholu (10:1),roślinę wystaw na balkon. |
_________________ Pozdrawiam! |
|
|
|
|
slam666
Marcin S.
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Sie 2010 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2012-07-03, 22:13
|
|
|
Dodam że powinno się taki zabieg powtórzyć co 7-10 dni, u mnie pomogło mycie z alkoholem co drugi dzień, oraz oprysk co 7 dni, dwa razy. |
_________________ Fan Bonsai...na starcie. |
|
|
|
|
stiuli
|
Wysłany: 2012-07-03, 22:31
|
|
|