Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiąz drobnolistny - kilka pytań początkującego
Autor Wiadomość
Pioe
[Usunięty]

Wysłany: 2006-07-28, 20:24   Wiąz drobnolistny - kilka pytań początkującego

( Wątek z 01.05.2006, ze starej wersji forum. Ewentualne wyjaśnienia oznaczono brązową kursywą ).

Witam Was!
Wczoraj kupiłem w hipermarkecie swoje pierwsze bonsai. Jako, że jestem baaardzo początkującym bonsai-kiem mam do Was parę pytań :)

Może zacznę na początek od donicy. Czy tak ważne jest jak najszybsze przesadzenie drzewka do jakiejś płaskiej i szerokiej? Czy może przez pewien czas (góra 1-1,5 miesiąca) rosnąć w takiej zwykłej?

Następnie pytanie o zraszanie :) Czy wiąz drobnolistny lubi takie zabiegi? Czy to pomaga we wzroście i kondycji rośliny?

Na początek pobawiłem się we wstępne formowanie rośliny przez przycinanie. Robiłem to bardzo ostrożnie i trzy razy się zastanawiałem, zanim odciąłem jakąś gałązkę. W sumie było bardzo ciężko, bo drzewko było zapuszczone (czyt. zarośnięte). Zastanawiam się czy aby nie za dużo uciąłem :smut3:

Jak myślicie... będzie z tego bonsai (moja mama nazwała to "łysym kikutem" :smiech1: )?

Poniżej dwie foty drzewka:


 
 
Chomik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-07-28, 20:25   

WITAM
MI SIĘ WYDAJE ,ŻE BONSAI Z TEGO BĘDZIE ZA PARE LAT NARAZIE NIC Z NIM NIE RÓB I GO PRZESADŹ. JAK PRZESADZISZ TO POCZEKAJ DO NASTĘPNEJ WIOSNY I WTEDY ZAGĘŚĆ KORONE I TAK ZA 2 LATA TO SIĘ NAWET TWOJA MAMA ZDZIWI JAK TAKI PATYK MA TYLE LIŚCI
:-)
 
 
Qbik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-07-28, 20:25   

No obciołeś i oki. Tak czy inaczej już to zrobiłeś i nic tego nie zmieni.