Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOC - FIKUS RETUSA
Autor Wiadomość
tomooo1
[Usunięty]

Wysłany: 2007-01-09, 15:35   POMOC - FIKUS RETUSA

Witam!

Jestem nowicjuszem w dziedzinie bonsai. Czytam naprawdę duużo na forum i w internecie na temat tego hobby, lecz najwięcej poświęcam gatunkowi ficus retusa, ponieważ postanowiłem zacząć moją przygodę od tego drzewka. Mam retusa od soboty (06.01.2007) » RYS. 1 i 2, stoi na parapecie pod którym jest grzejnik lecz wyłączony, nie otwieram okna, nie ma przeciągów. Hodowca, od którego kupiłem ficusa, powiedział mi, że mam go podlewać wtedy, gdy akadama będzie jasna (czyli wyschnięta). Jeżeli będzie ciemna to mam nie podlewać. Podlałem go w niedziele zgodnie ze wskazówkami hodowcy. Do dnia dzisiejszego akadama jest ciemna.

OPIS SPOSOBU PODLEWANIA FIKUSA, KTÓRY POLECIŁ MI HODOWCA:

Powiedział, iż mam zanurzyć go na 2, 3 min. do miski z wodą, która ma zakryć całą doniczkę i lekko dotykać pnia. » RYS. 3




TERAZ NAJWAŻNIEJSZE...

Dziś znalazłem jeden lekko żółty listek. Chciałem go odchylić lekko żeby zobaczyć go dokładnie, po czym odpadł. » RYS. 4

Bardzo proszę o pomoc. Być może przyczyną jest aklimatyzacja, a może jednak nie...


↓↓↓ ZDJĘCIA ZROBIONE ZARAZ PO ZAKUPIE DRZEWKA 06.01.2007r. ↓↓↓

fikus retusa 4.JPG
RYS. 4
Plik ściągnięto 15507 raz(y) 32,29 KB

fikus retusa 3.JPG
RYS. 3
Plik ściągnięto 15507 raz(y) 39,08 KB

fikus retusa 2.JPG
RYS. 2
Plik ściągnięto 15507 raz(y) 32,89 KB

fikus retusa 1.JPG
RYS. 1
Plik ściągnięto 15507 raz(y) 30,89 KB

Ostatnio zmieniony przez tomooo1 2007-01-09, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ogrodnik 
Michał Krzyścin


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lis 2006
Skąd: Knurów k. Gliwic
Wysłany: 2007-01-09, 16:14