To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Początki - Będzie coś z tego?

wydubanymis - 2013-08-05, 23:56
Temat postu: Będzie coś z tego?
Witam,
jestem początkującym "zielarzem".. dlatego mam parę pytań co do tego drzewka.
Tak więc jest to brzoza, lecz nie wiem jaki gatunek. Skąd ją mam? Z lasu wujka.
Chciałbym się dowiedzieć, co z tym zrobić, czy doniczka nie jest za duża, czy przyciąć teraz gałązki widoczne na zdjęciu, ile i kiedy ją podlewać oraz czy owa brzoza potrzebuję więcej cieniu a może słońca?
Z góry dziękuje.


MaciekMM - 2013-08-06, 15:16

wydubanymis napisał/a:
Skąd ją mam? Z lasu wujka

Skoro tak to w jakich warunkach rosła? Jest to dość wytrzymały krzaczor więc przy odpowiednim podlewaniu raczej słoneczne stanowisko.
wydubanymis napisał/a:
czy doniczka nie jest za duża

To raczej za mała powinno być pytanie :-) A czy jest warstwa drenażowa i otwory w dnie donicy?
wydubanymis napisał/a:
czy przyciąć teraz gałązki widoczne na zdjęciu

Nie.
wydubanymis napisał/a:
ile i kiedy ją podlewać

Podlewać jak większość roślin tzn kiedy przeschnie wierzchnia warstwa ale trzeba być pewnym że pod spodem nie ma bagna.

wydubanymis - 2013-08-06, 17:45

Rosła na brzegu lasu, obok wielu brzóz. Tak więc słońce oświetlało ją dość długo. Doniczka nie ma na dnie żadnych otworów. Na dnie jest warstwa drenażowa. Jeszcze jedno, doniczka nie jest za mała?:D
MaciekMM - 2013-08-06, 17:57

Im większa tym lepsza (bez przesady)
Natomiast
wydubanymis napisał/a:
Doniczka nie ma na dnie żadnych otworów

To całkowita dyskwalifikacja - dla donicy oczywiście :-) Jeśli jej jednak nie wymienisz to także dla rośliny. Nie musi to być od razu donica docelowa bo jeszcze dużo wody w rzece... :lol:

slowikp - 2013-08-07, 06:37