To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Początki - ratunku bonsai uschło!

MaraJade - 2012-05-28, 11:31
Temat postu: ratunku bonsai uschło!
Witam,
zacznę od tego że jestem początkująca jeśli chodzi o tworzenie bonsai od początku, tzn kiedyś miałąm bonsai ale kupione w sklepie. Teraz chciałam sama stworzyć bonsai ale coś mi chyba nie wychodzi :(
Kupiłam na allegro 4-letnie drzewka klon palmowy i świerk karłowaty z ładnym ugałęzieniem. Drzewka dostałam w świetnym stanie w doniczkach. Zgodnie z instrukcjami w książce ostrożnie je wyjełam z doniczek, skróciłam im korzenie, podciełam, odrutowałam, wsadziłam do plastikowych doniczek do bonsai, w otworach doniczek założyłam plastikowe podziurawione nakładki bo nie miałąm sitek. D świerka użyłam akadamy a do klonu ziemię do bonsai z Praktikera choć się zastanawiałam czy dobrze robię bo ziemia ta wydała mi się bardzo piaszczysta i ogólnie nie najlepszej jakości. Podlewałam raz dziennie, trzymałam je na balkonie, 3 dni temu wyjechałam w góry a po powrocie nieźle się zdołowałam jak zonaczyłam moje bonsai :( Świerk ledwie zipie a klon ma suche liście..... Czy to możliwe żeby przez 2 i pół dnia tak uschły bo je nie podlewałąm? Czy może źle je przesadziłam? Co mogę zrobić żeby je odratować? Klon dzisiaj jeszcze raz przesadziłam i zmieszałam tą ziemię do bonsai z Praktikera z normalną ziemią do kwiatków bo wydaje mi się że tamta była za "sucha". Upchnęłam też to drzewko mocniej w doniczce bo jednak za mało je wcześniej zasypałam ziemią i się kiwało przy każdym dotknięciu
Proszę pomóżcie bo mam doła że czego się dotknę to zawsze wszystko zepsuję :cry: :cry: :cry:

wro_bel - 2012-05-28, 11:43

Kiedy przesadzałaś drzewka pierwszy raz?

W przypadku świerka - czy całkowicie wyczesałaś starą ziemię czy zostawiłaś niezbędną grzybnię?