To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Lecznica - Problem z ubywaniem liści

Anonymous - 2011-05-12, 06:40
Temat postu: Problem z ubywaniem liści
Witam,

jestem początkującym właścicielem drzewka, które nawet nigdy do końca nie udało mi się rozpoznać. Może też przy okazji się uda...

Problem większy jest jednak z ubywaniem liści. Scenariusz jest zawsze taki sam - czarniejący czubek, potem przebarwienia na całym liściu, w końcu udpada od gałęzi.

Zrobiłem kilka zdjęć, które mam nadzieję pomogą w zdiagnozowaniu problemu.

http://www.dropbox.com/ga...bonzai?h=9c1f06

Z drugiej jednak strony na początku wiosny drzewko wypuściło sporo nowych liści, więc może nie jest aż tak źle.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

TigerStyle - 2011-05-14, 11:09

Zupłenie nie wiem co to za gatunek. Całkiem fajny według mnie. Trochę jak rozmaryn wygląda, ale liście duże.

Co do liści:
Czy przenosiłeś ostatnio drzewko? Aklimatyzacja?
Jak z podlewaniem? Nie za dużo?
Jak ze światłem? Teraz to drzewko pewnie może i na zewnątrz stać i będzie mu dobrze.

Ogólnie jak drzewko puszcza nowe pędy to znaczy, że nie jest źle. Jeżeli wypuszcza nowe odrosty wszędzie i równo miernie to znaczy, że jest mu dobrze :-) Na zdjęciach według mnie wygląda dobrze. Może dodaj jeszcze fotki takie poglądowe a nie z góry przeważnie. Chciałbym zobaczyć to drzewko.

Pozdrawiam

PS
Witam Appla ;-)

arek_wie - 2011-05-14, 22:14

podocarpus
jak każdy iglak gubi co pewien czas najstarsze igły

Anonymous - 2011-05-18, 12:35

I to na pewno jest iglak?:) Bo igły wyglądają bardziej jak liście:)

Czy naprawdę sądzicie, że drzewko może stać na zewnątrz? Mam balkon od strony południowej.

Podlewam 2 razy w tygodniu, ok. szklanki wody. Czaem zraszam.

peper50 - 2011-05-19, 00:24

Poczytaj o podocarpusie, będziesz wiedział takie rzeczy.
lukipela - 2011-05-19, 05:30