To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Początki - ficus benjamina

Anonymous - 2011-04-06, 17:55
Temat postu: ficus benjamina
Witam

W listopadzie zeszłego roku zakupiłem ficusa benjamina, z tego co wyczytałem już na forum sądzę, że przeszedł już okres aklimatyzacji i z tego co zauważyłem przeszedł go bardzo gładko, bo nie było żadnego wielkich zrzucania liści czy innych tego typu rzeczy.
Założeniem moim jest poprowadzić go w stylu Hokidachi (styl miotlasty).
Chciałbym osiągnąć coś w stylu załączonego poniżej obrazka:

W tym momencie moje drzewko wygląda następująco:

Jest to w sumie klika ficusów jeszcze nie połączonych ze sobą chodź o to walczę jak z resztą widać na załączonym zdjęciu - orafiowałem pieńki z nadzieją, że się zrosną.

Jako, że jestem początkującym pasjonatom drzewek bonsai chciałbym abyście mi coś doradzili ze swojej strony, co mógłbym zrobić z moim drzewkiem.
Czy w tym momencie mogę je przycinać czy też zacząć uszczykiwać stożki wzrostu, a może po prostu powinienem zostawić drzewko by sobie rosło ?

Dodam także, że jutro chciałem się zabrać za przesadzenie drzewka do większej doniczki.

Z góry dziękuje za rady. :-)

TigerStyle - 2011-04-07, 16:43

Jeszcze co najmniej kilka dobrych lat pozwól mu rosnąć, przesadzaj tylko jak potrzeba. Czym szybciej rośnie, tym szybciej się zrosną te fikusy w jedną całość. Ja bym nie przesadzał, tylko podlewał i odżywiał (z umiarem) chyba, że w tej donicy jest już od kilku sezonów.
Anonymous - 2011-04-07, 19:24

Po przeczytaniu kilku postów na forum stwierdziłem, że będzie to dobry pomysł, by przesadzić już mojego fikusa. Oczywiście chodzi o przesadzenie do większej roboczej doniczki by jeszcze się rozwijał, rosną czy się zagęszczał. Dodatkowo zamieszczam zdjęcie warstwy korzeniowej czy nie jest już przerośnięta ?