Początki - Pierwsze drzewko - amator
Anonymous - 2011-03-24, 23:15 Temat postu: Pierwsze drzewko - amator Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem zielony w tym temacie ale czytając wasze posty uczę się na bieżąco, lecz moje nowe bonsai chyba ma się nie najlepiej więc proszę o szybka poradę.
Więc od początku.
Drzewko najprawdopodobniej wiąz drobnolistny ( tak wywnioskowałem ze zdjęć z tego forum) został zakupiony 10 marca w super sklepie TESCO co robi chłam dla ciebie i dla rodziny ))
Ale do rzeczy od tego czasu podlewam go co jakieś 3-4 dni poprzez zanurzanie w misce aż nie nasiąknie wodą, od początku zaczęły mu usychać, żółknąc liście i opadać tak że już prawie mało co mu zostało. OK myślałem że to aklimatyzacja itp ale już chyba powinien dojść do siebie.
Od razu zaznaczę że jak to z supermarketu jest to bonsai na ilość nie na jakość ale może da się z niego coś zrobić, drzewko nie ma kratki na spodzie ani jakiegokolwiek drenażu, nie jest również przyczepione do podłoża i swobodnie można je wyciągnąć palcami z doniczki.
Wydaje mi się że ma ono za dużo korzeni lecz to zostawiam do waszej oceny, wolałbym go nie przesadzać do większej doniczki tylko jeżeli jest to potrzebne to skrócić korzenie (ale tu musicie mi doradzić jak to zrobić najlepiej)
Co z przycięciem tych gałęzi poczekać aż odżyje czy zrobić to teraz jak prawie nie ma liści.
Zakupiłem już kratkę na dno doniczki i kamyczki do drenażu jak również nawóz N5P5K5 ( w granulkach) tylko nie wiem kiedy go dać czy teraz czy przesadzić jak trzeba i za jakiś czas dodać nawóz??
Doradźcie proszę co mam robić
Anonymous - 2011-03-25, 09:39
Nawozi się rośliny w dobrej kondycji.
SeBaSM - 2011-03-25, 14:23
A więc Wiaderoczko, Twóje drzewko to faktycznie wiąz drobnolistny.
To że kupiłeś go w Tesco świadczy że mógłbyć słabo pielegnowany.