Początki - fikus beniaminek formowanie
Anonymous - 2010-03-05, 11:59 Temat postu: fikus beniaminek formowanie Witam posiadam fikusa beniaminka i chcę się was spytać jak go uformować mam swoją wizie ale nie wiem ja się do niej zabrać ... .najpierw chcę spleść łodygi w jedność albo na kilka grup.. proszę o pomoc
Anonymous - 2010-03-05, 12:44
Ja bym zrobił coś takiego narazie i pozwolił rozwijać się koronie, odcinając nowe gałązki które będą pojawiać się na pniach i te, które zaczną wystawać poza koronę.
Anonymous - 2010-03-05, 12:49
czyli pousuwać wszystkie gałązki na pniach
Anonymous - 2010-03-05, 12:50
te stare i nowe co będą wyrastać... bo ja myślałem o spleceniu pnia w jedność
MOD:Proszę edytować posty a nie pisać jeden pod drugim
Anonymous - 2010-03-05, 12:51
myślę że tak, aczkolwiek jestem początkujący i dobrze by było gdyby wypowiedział się także ktoś bardziej doświadczony ode mnie.
Anonymous - 2010-03-06, 08:34
może by ktoś coś napisał????
lukipela - 2010-03-06, 09:10
Jak chcesz uzyskać gruby pień to posadź fikusy blisko siebie i zwiąż je rafią.Nie zaplataj ich bo będzie to bardzo nienaturalnie wyglądało.
I nie usuwaj gałęzi z pnia tak jak Ci radził goorgoo21 - będziesz miał długie proste pnie i tylko na czubkach koronę.A co z bocznymi gałęziami?
loongi - 2010-03-06, 09:18
Jak dla mnie najpierw piwinienes pousuwac wszystki uschniete gałazki sczególnie te zaznaczone (czerwone kółko) no i oczywiscie te uschniete w koronie. Dopiero potem brac sie za reszte. Nie sadze tez zeby dobrym pomysłem było spłatanie tych pni bo to bedzie bardzo nie naturałnie wygładac a złanie sie tych połaczonych pni w jednolita całosc bedzi bardzo długo trwała. Wg mnie lepsze bedzie scisłe owiniecie łodyg rafia...teraz skup sie zeby zaczeły wyrastac nowe gałezie niej, bezposrednio z pnia. Mozesz to zorobic usuwajac stozki wzrostu tym samym stymulujac rosline aby wyposzczała pedy w innych miejscach..
Anonymous - 2010-03-06, 14:57