Początki - Chciałbym rozpocząć przygodę z bonsai
Anonymous - 2009-06-27, 17:58 Temat postu: Chciałbym rozpocząć przygodę z bonsai Chciałbym zapytać czy lipiec to jeszcze odpowiednia pora na zakup drzewek bonsai.
Mam na myśli drzewka kilkuletnie co najmniej i koniecznie do wnętrza.
Jestem początkujący i dopiero rozpoczynam zgłębianie wiedzy o tej sztuce.
Chciałem zapytać też o polecane gatunki do rozpoczęcia. Czytałem już coś nie coś na forum.
Myślę o Ulmus parvifolia albo o "Cyprysika Groszkowego Squarrosa" ( nie wiem nawet czy to ten cyprisik bo na wikipedi po łacinie to ma niby być Chamaecyparis pisifera)
Co do wiązów to wiem już coś nie coś z podstaw. Co do cyprysika to nie wiem nawet czy to gatunek do hodowli wewnątrz. Dodatkowo podoba mi się taki z allegro ale nie jestem pewne nawet czy to rzeczywiście ten gatunek za jaki go podają. Zamieszczam linka do tej aukcji. Prosiłbym o radę czy to jest ten gatunek, czy nadaje się dla początkującego hodowcy, czy nadaję się do hodowli w mieszkaniu, czy wymaga specjalnych warunków do zimowania. Ile jest warta ta roślinka wraz z donicą?
http://www.allegro.pl/ite..._squarrosa.html
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć co powinienem kupić na początek oprócz drzewka?
Mam na myśli niezbędne akcesoria, w które powinienem się zaopatrzyć oraz jaki byłby ich przybliżony koszt.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc w tej sprawie. Zamierzam poważnie podejść do tematyki bonsai oraz do drzewek kórymi mam zamiar się opiekować.
Anonymous - 2009-06-27, 18:08
po 1 to jalowiec a one do wewnatrz w zadnym wypadku sie nie nadaja a po 2 to z bonsai on narazie wspolne ma tylko - donice jeszcze daleka droga przed nim
akcesoria ktore beda ci potrzebne to spryskiwacz koszt okolo 5zl
jakies polecane ksiazki od 50-80zl
i czytac a moze masz gdzies w okolicy jakies warsztaty to sie udac
na poczatek jakis fikusik wiaz w sumie tez moze byc ...
Anonymous - 2009-06-27, 18:22