To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Początki - Jałowiec Chiński i Cyprys Japoński

Anonymous - 2008-11-05, 22:47
Temat postu: Jałowiec Chiński i Cyprys Japoński
Cześć,

Kupiłem jakiś czas temu w sklepie ogrodniczym Cyprysa Japońskiego i Jałowca Chińskiego. Poniżej załączyłem zdjęcia z prośbą o pomoc co można z nich zrobić. Jestem początkującym Bonsaistą do tej pory mam jedno drzewko kupione w Castoramie juz niestety (naszczęscie) uformowane. Chciałbym spróbować własnych sił w formowaniu a mając te dwa drzewa pomyślałem że może będzie to dobry początek.
Pozdrowienia:

Anonymous - 2008-11-11, 18:09

Siema, z jalowca mozesz zrobic:
A)polkaskade
B)Kaskade
C)targany przez wiatr
D)Las (omowie nizej)
w kaskadzie musisz wybrac jedna galaz "przewodnia" reszte wyciac albo ojinowac zeby dalo ladny efekt, w targanym przez wiatr musisz skierowac wszystkie galezie w jedna strone niemalze rownolegle z podlozem <zeby to wygladalo jak smagane przez wiatr>, a wracajac do kaskady to te tzw stopnie czy chmurki musza byc od siebie w odleglosci minimum dloni wsunietej miedzy te poziomy.
Z lasem jest troszhke gorzej, wybierz galaz na ktorej jest najwiecej odrostow i wlasnie ta galaz wkop do ziemi tak zeby wszystkie odrosty wystawaly, wybierz te ktore sa najwieksze i najladniejsze a reszte wywal, stara bryle korzeniowa trzeba wywalic dopiero wtedy kiedy wkopana galaz zacznie puszczac swoje korzonki, a jedynie mozna bryle korzeniowazrownac z podlozem.
Co do tego cyprysa to nie mam pojecia,
moze jakis styl literacki czy cos.
pozdrawiam

Anonymous - 2008-11-14, 12:06

Dzięki za odpowiedz. Bardzo pomocna była.