To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Kształtowanie drzewek - Klon Palmowy- jak zrobić żeby nie zepsuć?!

Anonymous - 2008-10-27, 16:41
Temat postu: Klon Palmowy- jak zrobić żeby nie zepsuć?!
Witam! Jestem początkująca w sztuce bonsai, ale zawsze chciałam spróbować w tym swoich sił. :help:
Kupiłam więc klon palmowy, ale niestety nie mam pojęcia od czego zacząć...
jest już dość duży-czyli takie długie patyczki a na końcu gałązki i listki?
jak mam go przycinać, żeby go nie zamordować. kiedy najlepiej przesadzać... no i kiedy i jak drutować..
mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, bo to zbyt piękne drzewko żeby je zmarnować.
pozdrawiam!
he-man_fajter :-)

pawel18 - 2008-10-27, 16:58

moze poczytaj najpierw o zimowaniu tego gatunku w naszym klimacie . wpisz w wyszukiwarke zimowanie klona palmowego a powinnas cos znalezc
Anonymous - 2008-10-27, 17:04

A my co? jasnowidzowie, że radzimy formować drzewko nie widząc go? ;-)

Wstaw jakieś zdjęcie, najlepiej kilka i najlepiej z n.p linijką, butelką, zapalniczką, czymkolwiek, żeby było na oko widać wielkość drzewka.

Anonymous - 2008-10-27, 20:58

no ok.. myślałam, że będzie wiadomo o co chodzi..
postaram się wrzucić zdjęcia ;-)

pawel18 - 2008-10-28, 11:42

no bo w sumie wiadomo o co chodzi . typowy klon palmowy z centrum ogrodniczego , dlugi cienki i rzadki . jednak o tej porze roku nie jest to narazie problem . jak pisalem wczesniej skup sie lepiej na zimowaniu drzewka a nie na ksztaltowaniu poniewaz jest juz troche za pozno . na wiosne mocne ciecie i zageszczanie . musisz teraz zabezpieczyc bryle korzeniowa poniewaz jest dosc wrazliwa na nasz przymrozki .
Anonymous - 2008-10-28, 16:28
Temat postu: Re: Klon Palmowy- jak zrobić żeby nie zepsuć?!
he-man_fajter napisał/a:
jak mam go przycinać (...) no i kiedy i jak drutować..