To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Początki - Brzoskwinka i aronia

Anonymous - 2008-08-05, 20:35
Temat postu: Brzoskwinka i aronia
Mam kilka drobnych pytań. Jako swoje pierwsze roślinki bonsai postanowiłam hodować brzoskwinię i aronię. Brzoskwinka bardzo mi się podoba, a aronia się bardzo łatwo kształtuje i szybko rośnie. Moje pytania to:

1. Co myślicie o takich roślinach, zwłaszcza, że jestem początkująca?
2. Czy jest w tym gronie ktoś kto hodował te roślinki?
3. Czy którąś z tych roślin powinnam hodować poza domem, czy obie mogę w domu?
4. Mam dostęp do brzoskwinki domowej i dzikiej, która będzie lepsza? Osobiście zdaje mi się, że do bonsai to lepsza dzika, ma drobniejsze liście, dłuższy okres czasu ma giętkie gałązki, troszeńkę "chętniej" się one rozgałęziają...
5. Jak czytałam o hodowaniu roślin bonsai to stwierdziłam, że jest to prawie to samo co zwykła hodowla drzewek owocowych, różni się tylko częstością przycinania, metodą kształtowania i efektem wynikłym z kształtowania (choć tym ostatnim nie bardzo), no i jeszcze tym, że owocowych się nie przesadza. Mylę się czy mam rację? (Wolałabym mieć rację, bo na drzewkach owocowych się troszkę znam.)
6. Czy drzewka bonsai mają inne wymagania środowiskowe, niż zwykłe, rosnące w sadzie?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

seedkris - 2008-08-05, 20:42

Żadne z nich nie należy trzymać w mieszkaniu.
Ronin - 2008-08-05, 20:54