To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Początki - Moje Bonsai - KrisPL

Anonymous - 2008-02-16, 12:52
Temat postu: Moje Bonsai - KrisPL
Witam, na początku chciałbym sie przedstawić, nazywam sie Krzysztof Kołodziejczyk i w tym wątku bedę zadawał wszelkie pytania odnośnie moje drzewka. Z racji iż jestem początkujący aczkolwiek "trochę" przczytałem na temat drzewek mam kilka pytań.
1. Drzewko już sie zaklimatyzowało, z racji iż idzie wiosna chciałbym zacząć proces jego kształtowania, niestety kompletnie niewiem za co się zabrać gdyż brak mi wyobrażni i inspiracji do jego przycinania oraz "wyginania"
2. Jak często podlewać ? Zauwazyłem ze ziemia robi sie sucha dwa razy dziennie, co zimą wydaje mi sie dość dziwne, no chyba ze drzewko ma apetet :)

Na początek tyle ...
Byłbym wdzięczny za wszelkie rady i sugestie
Pozdrawiam

pawel18 - 2008-02-16, 13:27

ja odniose sie do tego drugiego pytania dotyczacego podlewania . rosline podlewa sie wtedy gdy ona tego potrzebuje , zazwyczaj az wierzchnia warstwa lekko przeschnie . ziemia najprawdopodobnie wysycha tak szybko , poniewaz jest dobrze zbita , i wiekszosc wody splywa po powierzni niz dostaje sie do wewnatrz bryly . stosuj czasami podlewanie poprzez zanurzenie , wtedy bedziesz mial pewnosc ze caal bryla nasiaknela woda . za jakies 2 tygodnie , czyli poczatkiem marca przesadz rosline do nowego , dobrze przepuszczalnego podloza . jezeli bryla korzeniowa bedzie dobrze rozbudowana przytnij korzenie i dalej mozesz wykorzystac ta sama doniczke , jezeli jednak bedzie niewielkich rozmiarow , a w tej doniczce bedzie juz dla niej malo miejsca wtedy zastosuj wiekszy pojemnik
kristofer001 - 2008-02-16, 18:47

fajny material mi sie podoba o podlewaniu itp mozesz rowniez poszperac na forum jest masa tematow!
Anonymous - 2008-02-17, 12:13