To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Kształtowanie drzewek - Mój mizerny grabik

Anonymous - 2007-04-30, 13:53
Temat postu: Mój mizerny grabik
Witam niedawno z allegro dostałem graba.Wygląda mizernie, zwłaszcza liście w porównaniu z grabem obok mojego bloku.Mam kilka koncepcji jak go prowadzić ale jestem początkujący i chciałbym usłyszeć co ktoś bardziej doświadczony niż ja by z nim zrobił.

Drzewko ma 5 lat

Anonymous - 2007-04-30, 15:06

polecilbum co redukcje wysokości oczywiście nie teraz i grunt na 2-3 latka celem pogrubienia pnia!!
Anonymous - 2007-04-30, 15:30

Ciąć miałem zamiar tak gdzieś pod tym rozgałęzieniem, a co do gruntu to czy nie wystarczyłaby większa doniczka bo nie mam możliwości.
Anonymous - 2007-04-30, 16:22

nie no jezeli nie masz mozliwosci to jakies wiaderko z farby lub duża doniczka i co roku podcinanie korzeni myse ze wystarczy, a co do cięcia ciąłbym nad pierwszą gałęzią
Anonymous - 2007-04-30, 16:49

W tej doniczce mam drzewko dopiero od pięciu dniu, kiedy posadzić do wiaderka, bo boje się że od tak częstego przesadzania mi zmarnieje jeszcze bardziej, a i tak jest w dość kiepskiej formie.
Co do cięcia to to dodam jeszcze dwa zdjęcia bo nie wiem o którą gałąź ci chodzi

Anonymous - 2007-04-30, 17:13

nie za pozno troche na przesadzanie? chodzi mi o tą trzecią gałąź ktora na zdj wychodzi w lewo do gory!! jak narazie to daj drzewku spokoj. za pozne przesadzenie moze spowodowac śmierc drzewka pozimie ale miejmy nadzieje ze tak sie nie stanie
Anonymous - 2007-04-30, 17:30

Dostałem go dopiero pięć dni, więc musiałem.
Anonymous - 2007-04-30, 17:40

nie no niekoneicznie musiales mogles zostawic w doniczce w ktorej go dostales a przesadzic mogles nastepnej wiosny!! podaj jeszcze wysokosc tego graba:)
Anonymous - 2007-04-30, 18:09